S cílem usnadnit uživatelům používat naše webové stránky využíváme cookies. Používáním našich stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookie na vašem počítači čí zařízení. Nastavení cookies můžete změnit v nastavení vašeho prohlížeče.

       

Garantujeme dodání do Vánoc (Česká pošta a DPD) u objednávek do neděle 16. prosince, 24 h. Pro pozdější objednávky doporučujeme osobní odběr v obchodu (do pátku 21. prosince, 12–19 h.) nebo dodání kurýrem (do pátku 21. prosince, 12 h.).


Jsme eshop oficiálního distributora zápisníků, diářů, sešitů a dalších produktů Moleskine a publikací Fra pro Česko a Slovensko. Máme nejširší sortiment, nejrychlejší novinky a výhodné slevové akce. Nabízíme několik způsobů dodání a všechny standardní druhy plateb. Doručení kurýrem DPD za 89 Kč, doručení na výdejní místo DPD za 69 Kč, Českou poštou za 79 Kč (Balík na poštu), nebo 89 Kč (Balík do ruky), u objednávek od 2000 Kč doprava zdarma. Podrobné informace viz Ceník, Jak nakupovat a Obchodní podmínky. Sledujte naše Novinky a Slevové akce.

GoPay

Náš kamenný obchod Moleskine najdete na Bělehradské 70, Praha 2, po–pá 12–19 h., kde si můžete vaší objednávku vyzvednout, vybrat z nejširší nabídky u nás a nebo si prohlédnout vzorky novinek na příští rok. Akceptujeme všechny standardní platební karty.


Úvod »Knihy»Eseje » Říše znaků


        

Říše znaků

Roland Barthes

img

 

Dostupnost: ihned
Číslo produktu: 9788087429259
Počet stran: 168
Formát: 11 x 18 cm
Vazba: brožovaná
EAN kód: 9788087429259
běžná cena 229,00 Kč (9,16 EUR)
naše cena bez DPH: 166,36 Kč (6,65 EUR)
naše cena s DPH (10 %):
183,00 Kč (7,32 EUR)

do košíku:
  ks  

Eseje o Japonsku od jednoho z nejdůležitělších myslitelů minulého století. Proč Japonsko? Protože je to země rukopisu: ze všech zemí, které Roland Barthes (1915–1980) mohl poznat, právě v Japonsku narazil na práci se znakem, která má nejblíže k jeho přesvědčení a k jeho tajným představám, nebo, chcete-li, má nejdál k jeho nechutím, k podráždění a ke vzdorům, které v něm podněcuje západní sémiokracie. Japonský znak je silný: úchvatně uspořádaný, sestavený, vyjevený, nikdy přejatý nebo zracionalizovaný. Japonský znak je prázdný: jeho signifikát prchá, na dně signifikantů, které vládnou bez protiváhy, není žádný bůh, pravda, morálka. A především: vyšší jakost tohoto znaku, ušlechtilost jeho tvrzení a erotický půvab, s jakým se kreslí, jsou vylepené všude, na předmětech i na těch nejmalichernějších úkonech, které obvykle vykazujeme do sféry bezvýznamnosti nebo vulgárnosti. Bude řeč o městě, o obchodě, o divadle, o zdvořilosti, o zahradách, o násilí; bude řeč o několika gestech, o několika pokrmech, o několika básních; bude řeč o tvářích, o očích a o štětcích, kterými se tohle všechno píše, ale nemaluje.

Roland Barthes (1915–1980) vystudoval klasickou literaturu a filologii. Barthesovo dílo nikdy netvořilo koherentní celek, který by sledoval jednotnou teoretickou linii. Od kritiky dějin se postupně přesouval k obecné i aplikované sémiologii a od počátku sedmdesátých let si postupně vybudoval zcela svébytný způsob uvažování o literárních textech, charakteristický rezignací na zobecňující systémy a postupnou fragmentací a zdůrazňováním jednotlivostí a nahodilostí. Posledním Barthesovým textem je esej o fotografii, nazvaný Světlá komora (česky Fra 2005), který v mnoha ohledech dává tušit nový zlom ve vývoji Barthesova díla, jež náhle přerušila smrt při automobilové nehodě v roce 1980.